Ochráni nás automobil pred účinkami streľby?
Na úvod nech je zrejme že tieto výsledky sú zovšeobecnené a podané žurnalisticky. Na test bol vybraný model strednej triedy bez zvláštnej balistickej ochrany. Ako zbrane boli použité dostupné modely kalibrov 22L.R., 7,65mm, 9mm Makarov, 9mm Luger, 357 Magnum, 40SW,.
Prvé boli na rade pneumatiky na vzdialenosť 2,5 m a stojace vozidlo, všetke strely prerazily behúň a hoci pneumatiky vykazovali značné poškodenie, vzduch celkom unikol až po niekoľkých minútach. Na vzdialenosť 15m pneumatika odolala kalibrom 22 L.R. s olovenou strelou, ostatné splnili svoje poslanie a pneumatiku prestrelili.
Výstrely na bok automobilu skrz dvere prešli a zranili by posádku, ochrana dverami je veľmi malá a strely po prekonaní kovu na dverách majú ešte dostatočnú hmotnosť a energiu. Tiež žiadnu strelu nazastavilo bočné sklo na dverách automobilu a to na vzdialenosť 15m.
Výstrely zo zadu prešli kufrovou časťou, zadnými sedačkami, prednými sedačkami a zavrtali sa do prístrojovej dosky, k upresnenie dodávam že bolo už použité iba strelivo ráže 9mm Luger, 357 Magnum, 40SW a samopal vz. 58 s bežným strelivom. Čelné sklo bolo bez problémov prerazené tiež strelami uvedených kalibrov.
Ako posledné miesto bol motorový priestor, žiadna z uvedených striel neprekonala masívny blok motora a tak hrdina či kladný alebo záporný má šancu na prežitie, len ak sa kryje motorovou časťou vozidla. Táto časť ako jediná odolala a zabránila prieniku striel ďalej do kabíny posádky, hoci ostala trvalo poškodená.